دهلی‌نو: یک زن هندی متهم است که با رویای پولدار‌شدن زبان نوزاد 4‌ماهه همسایه خود را بریده است!

Exclamation

به گزارش روزنامه‌تایمز چاپ هند، ماموران پلیس اعلام کرده‌اند که این زن پس از توصیه یک مرتاض اقدام به این کار غیر‌عقلانی کرده است و امیدوار بوده با این کار پول هنگفتی نصیبش شود. این نوزاد بیچاره زمانی توسط مردم به‌‌خاطر صدای گریه‌اش در یک مکان دورافتاده پیدا شد که زبانش به‌شدت در حال خونریزی بود. این بچه اکنون در بیمارستان بستری شده است اما پزشکان بیمارستان روز گذشته اعلام کردند که حال او وخیم است. گسترش خرافات توسط مرتاض‌ها به یکی از مشکلات هند تبدیل شده است.

ثبت حق تألیف پیام معدنچی شیلیایی

سانتیاگو: حق‌تالیف پیام مشهوری که زنده‌بودن 33‌معدنچی شیلیایی را به امدادگران این کشور اطلاع داد به‌نام نویسنده آن ثبت شد. این پیام 17‌روز پس از گرفتار‌شدن معدنچی‌ها در زیر زمین، کشف و به‌وسیله رئیس‌جمهوری شیلی به‌خبرنگاران نشان داده شد. این پیام‌کوتاه پس از آن به‌شهرت جهانی رسید و متن آن تاکنون توسط شرکت‌های گوناگونی روی وسایلی مانند لیوان وتی‌شرت چاپ شده است.

با ثبت حق‌تالیف این پیام اکنون این شرکت‌ها باید مجوز لازم را برای استفاده از آن از خوزه‌اوجدا، معدنچی نویسنده آن بگیرند. رونوشت این پیام با متن«ما در پناهگاه سالم هستیم،33 نفر از ما» از سوی رئیس‌جمهوری شیلی به سران چند کشور اروپایی اهدا شده است. خوزه‌اوجدا، خواستار پس‌دادن اصل این پیام به او، از سوی رئیس‌جمهور شده است.

سگی‌که ترجیح می‌دهد با دوپا راه برود

پکن: یک سگ در چین به‌خاطر تقلید راه رفتن آدم‌ها این روزها حسابی مشهور شده است. اهالی منطقه هنان می‌گویند این سگ زمانی که 4‌ماه داشت راه‌رفتن روی دو ‌پا را امتحان کرد و از آن زمان دیگر ترجیح می‌دهد بر‌خلاف سگ‌های دیگر با راه‌رفتن شبیه انسان‌ها جلب توجه کند. این سگ با این هنرنمایی خود هر روز بازدیدکنندگان فراوانی دارد که برای شیرین‌کاری‌هایش کلی خوراکی به او هدیه می‌دهند.

برخی اهالی اعتقاد دارند که گروهی از بچه‌ها زمانی که این سگ سن کمی داشته است او را با دادن جایزه به راه رفتن روی دو ‌پا تشویق کرده‌اند و این سگ اکنون این شیرین‌کاری را برای گرفتن خوراکی به راه رفتن معمول خود ترجیح می‌دهد. از آنجایی که احتمال سرقت این سگ وجود دارد یک گروه حمایت از حیوانات سرپرستی آن را بر‌عهده گرفته است.

طوطی سواری میمون تنبل

بوگوتا: یک عکاس کلمبیایی توانسته است تصاویر میمون تنبلی را ثبت کند که به‌جای راه رفتن ترجیح می‌دهد پشت دوست طوطی‌‌اش به گشت‌و‌گذار برود! الساندرو جارامیلو که تصاویر این دوست‌ها را گرفته است می‌گوید این میمون بیشتر وقت‌ها پشت طوطی سوار می‌شود و با او به بالای درخت‌ها می‌رود.

این میمون زمانی که طوطی پرواز می‌کند حسابی به پشت طوطی می‌چسبد و در زمان‌های خطرناک پرواز این پرنده هم، برای جلوگیری از افتادن با دست‌هایش گردن او را می‌گیرد. اهالی منطقه می‌گویند این طوطی و میمون دوست‌هایی بسیار صمیمی هستند و هیچ چیزی نمی‌تواند آنها را از هم جدا کند. عده‌ای از بچه‌ها حتی یک بار تلاش کردند با پاشیدن آب این میمون را از پشت طوطی جدا کنند و او را مجبور به راه رفتن کنند اما موفق نشدند.

کد خبر 119017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز